بهترین چوب برای ساخت تختخواب چوبی چیست؟

برای ساخت تختخواب‌ها بیشتر از چوب ام دی اف، ملامینه یا نئوپان استفاده می‌شود. سرویس خواب‌های چوبی در بیشتر مواقع با چوب گردو و یا راش ساخته می‌شوند که این چوبها، دوام استحکام بالایی به تخت خواب می‌دهد.

چوب ام دی اف یا MDF (MEDIUM DENSITY FIBER)

چوب ام دی اف در واقع تخته نیمه فشرده چوبی است که  از درخت کاج تهیه می‌شود. امروزه از این چوب‌های برای ساخت وسایل چوبی و تخت خواب استفاده‌های زیادی میشود. یکی از ویژگی‌های بارز تخت خواب‌های ام دی اف این است که می‌توانند مطابق با سلیقه‌ی مشتریان طراحی خاص و سفارشی شده‌ای باشند.

نئوپان در تختخواب چوبی

برای ساخت تخت خواب‌های چوبی از نئوپان‌ها هم استفاده می‌شود. نئوپان از طریق فشرده شدن چوب‌ها در دما و حرارت زیاد و تحت فشار شدید به وجود می‌آید. برای ایجاد مقاومت بیشتر در پروسه‌ی ساخت نئوپان از مواد شیمایی و رزین استفاده می‌شود. سبک بودن، قیمت مناسب و ارزان وقبلیت برش‌خوری بهتر و ساده‌تر از جمله مزایای اصلی نئوپان‌ها است.

چوب مناسب برای ساخت تختخواب

نوع چوبی که برای تخت خواب شما استفاده می‌شود، عمر تخت را افزایش می‌دهد. بنابراین یکی از ویژگی‌هایی که بر روی کیفیت خواب شما تاثیرگذار است مربوط به دوام چوب انتخابی برای ساخت تختخواب است. برای این که بدانیم کدام چوب برای ساخت تختخواب بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

ناهارخوری چوبی مدل پولین (polin)

35,900,000 تومان35,900,000 تومانخرید کنید

انواع چوب مناسب برای ساخت تختخواب

قاب و تنه‌ی اصلی تختخواب‌ها از چوب‌های متنوعی ساخته می‌شوند. در این جا برخی از مهم‎‌ترین و پرکاربردترین چوب‌هایی که برای ساخت تخت‌خواب استفاده می‌شوند را به شما معرفی کرده و توضیحاتی درباره هریک ارائه خواهیم داد:

  • چوب ساج یا تیک
  • چوب ماهون
  • چوب گردو
  • چوب راش
  • چوب بلوط
  • چوب افرا

چوب ماهون (آکاژو)

ماهون نیز یک نمونه چوب مناسب برای ساخت تختخواب است. رنگ این چوب قهوه‌ای تیره مایل به قرمز به نظر می‌رسد. البته این چوب قابل رنگ بوده و شما می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را بر روی آن اجرایی کنید. چوب ماهون دوام و همچنین شکل پذیری مناسبی دارد. به همین دلیل تولیدکنندگان برای اجرای طرح‌های کنده‌کاری و منبت‌کاری بر روی این چوب محدودیتی ندارند.

چوب گردو

یکی دیگر از چوب‌های مناسب برای ساخت تختخواب، چوب گردو است. البته باید گفت این چوب یکی از انواع چوب مرغوبی است که در ساخت بهترین مبلمان نیز به کار می‌رود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت چوب گردو رنگ زیبا و طبیعی آن است. این چوب دارای طیف رنگی متنوعی از سفید تا قهوه‌ای تیره است اما اغلب بیشتر نمونه‌های آن، قهوه‌ای شکلاتی به نظر می‌رسد.

چوب بلوط

چوب بلوط یکی از آن دسته چوب‌هایی است که برای ساخت تخت‌خواب استفاده می شود تا مقاومت و دوام بالایی را برای تختخواب شما به ارمغان بیارد. چوب بلوط طیف رنگ‌های متنوعی از بژ روشن تا قهوه‌ای مایل به قرمز را در بر می‌گیرد. هم چنین این چوب به راحتی رنگ پذیر بوده و می‌توانید متناسب با سلیقه خودتان آن را با دکوراسیون خانه هماهنگ کنید.

چوب تیک

چوب تیک را با نام دیگری چون چوب ساج هم می‌شناسند. این چوب را می‌توان در دسته‌ی بهترین نوع چوب برای ساخت تخت خواب به حساب آورد. چوب تیک (چوب ساج) به دلیل طول عمر زیاد و دوام بسیار بالایی که دارد از جمله چوب‌های مرغوب و مشهور محسوب می‌شود. البته برای افزایش عمر نگهداری این چوب می‌توانیم تمامی نکاتی که مربوط به چگونگی نگهداری از چوب‌ها است را به طور کامل رعایت کنیم. یکی از راه‌های محافظت از این چوب استفاده از روغن طبیعی چوب ساج است. این روغن چوب ساج را در برابر موریانه‌ها و حشرات مزاحم مقاوم می‌کند.

چوب گیلاس:

چوب گیلاس نیز یکی از بهترین نمونه‌های چوب برای ساخت تختخواب است. این چوب به طور معمولی زمانی که به تازگی کنده شده باشند رنگ روشنی دارد. اما به مرور زمان در برابر نور آفتاب، تیره‌تر شده و رنگ آن به قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر می‌کند. البته این چوب به سختی رنگ می‌شود. این چوب دارای رگه‌های صاف و مستقیمی است که زیبایی دوچندانی را به آن می‌بخشد. یکی از مزایای ویژه‌ی این چوب مقاومت و عدم تغییر شکل آن در برابر آب و رطوبت است.

چوب افرا:

این چوب به دلیل وزن متناسبی که دارد بیشتر برای ساخت تختخواب و مبلمان کلاسیک به کار گرفته می‌شود. رنگ این چوب به طور معمول در طیف رنگی روشنی از کرم تا سفید قرار دارد اما سطح آن همچون چوب گیلاس به شدت سخت رنگ می‌پذیرد. چوب افرا همچنین قابلیت شکل پذیری خوبی دارد و بنابراین تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند طرح‌ها و اشکال دلخواه خود را بر روی این چوب ایجاد کنند. یکی از معایت چوب افرا این است که وقتی در معرض رطوبت قرار بگیرد تغییر شکل می‌دهد و از همه بدتر مقاومت کمی نسبت به حشرات و موریانه دارد.

2. نرم چوب ها:

نرم چوب‌ها در واقع چوب درختان سوزنی همچون سرو، کاج و صنوبر داگلاس هستند و وزن سبکی دارند. اما نرم چوب‌ها رشد سریع‌تری دارند و نتیجه قیمت پایین‌تری نسبت به سخت چوب‌ها دارند.

چوب سرو:

درخت سرو یکی از مقاوم‌ترین درخت‌های دنیاست که مقاومت بسیار بالایی را در برابر شرایط آب و هوایی سخت و زیست محیطی از خود نشان می‌دهد. این چوب هم در رنگ تیره مانند قهوه‌ای تیره و هم رنگ روشن مثل صورتی مایل به قرمز وجود دارد. سطح چوب سرو قابلیت رنگ‌پذیری خوبی دارد.

چوب کاج:

کاج یک چوب مخروطی است که بیشتر در مناطق نیم کره شمالی یافت می‌شود و یکی از چوب‌های محبوب برای ساخت و ساز نجارها به حساب می‌آید. این چوب در طیف رنگی سفید کرمی و تناژهای زرد رنگ وجود دارد و دارای طرحی از رگه‌های صاف با گره‌های تیره است. سطح این چوب به سختی رنگ می‌پذیرد اما دربرابر رطوبت مقاومت مناسبی دارد.

پیشنهاد خرید

ناهارخوری چوبی شیک و نقلی مدل یاشا (yasha)

15,900,000 تومان15,900,000 تومانخرید کنید

نتیجه گیری :

در هنگام انتخاب چوب مناسب برای ساخت تختخواب یا مبلمان، توجه کردن به ویژگی‌های اصلی و جزئی چوب و طول عمر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب شما تاثیر زیادی بر روی رضایت خاطر کلی شما درهنگام استفاده از آن وسیله خواهد داشت. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع چوب‌های با دوام و مناسب جهت تولید تختخواب آشنا سازیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول دلخواه خود به وبسایت تخت طاووس مراجعه نمایید و به صورت آنلاین خرید امن خود را انجام دهید.

 

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  67  =  74

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند