ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

خوابیدن یکی از مهم­ترین کارکردهای بدن ما است. بنابراین یک خواب نامناسب که می­ تواند در اثر خوابیدن بر روی یک تخت غیر استاندارد به وجود آمده باشد تاثیر منفی زیادی را بر روی سلامتی، احساسات و قدرت تفکر ما می ­گذارد.

اگر شما هم در میانه­ ی راه انتخاب و خرید یک تخت خواب مناسب سردرگم شده اید باید بگوییم که این مقاله برای شما نوشته شده است پس تا پایان این نوشته ها با ما همراه باشید.

تصمیم دارید تا برای شروع یک زندگی مشترک تخت خواب بخرید؟؟ و یا از مدل و طرح تخت خواب قدیمی خود خسته شده و به دنبال خرید یک سبک و مدل بروز هستید؟؟ یا اینکه فرزند شما بزرگتر شده و تخت قبلی برای او کوچک شده  و باید تخت بزرگتری خریداری کنید؟؟ هر کدام از این دلایل شما را به سمت خرید یک تخت خواب جدید سوق داده است باید بگوییم که این یک انتخاب و خرید ساده نیست و باید در انتخاب و خریداری آن دقت کنید تا بتوانید مدت ها از استفاده ی این محصول لذت ببرید.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

پیشنهاد خرید

سرویس خواب دو نفره کرم رنگ مدل ارسین (arsn)

29,900,000 تومان29,900,000 تومانخرید کنید

تخت خواب سبک

یکی از مهم­ترین نکات در خرید تخت خواب، سبکی آن برای حمل و نقل آسان و بی درد سر است. بنابراین سعی کنید تخت خوابی انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی از یکدیگر جدا شده و به راحتی بتوانید آن را جابه جا کنید.

پیشنهاد خرید

مبل ال طوسی 7 نفره مدل لوژیا (lozhia)

35,900,000 تومان35,900,000 تومانخرید کنید

ارتفاع تخت خواب

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب تخت خواب، ارتفاع آن است. بهترین اندازه ارتفاع، ۳۵ تا ۴۰ سانتی متراست. اگر ارتفاع تخت خواب بیشتر از این مقدار باشد باعث می­شود تا زمانی که بر روی لبه­ی تخت می نشینید پاها کاملا جمع شده و زانوها بالاتر از استاندارد صحیح آن قرار بگیرند.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

پیشنهاد خرید

سرویس خواب دو نفره صورتی رنگ مدل ایران (iran)

29,900,000 تومان29,900,000 تومانخرید کنید

تخت خواب راحت

یکی از ویژگی­های یک تخت خواب خوب این است که هیچ وقت نباید با زمین مماس باشد. برخی از تخت خواب­ ها نیز متناسب با سلیقه های افراد دارای یکسری کشو بوده که فاصله ­ی لبه­ ی تخت تا زمین را کمتر از حد استاندارد کرده و دیگر فضایی را برای زیر تخت باقی نمی­ گذارند. بهتر است تخت خواب­ هایی را انتخاب کنید که زیر تخت دارای فضای باز مناسبی باشد. پشتی تخت خواب نیز نقش مهمی در راحتی آن­ها داشته و بنابراین بهتر است تخت های فرفورژه که پشتی خوبی ندارند را در دسته­ ی تخت خواب های راحتی قرار ندهید.

پیشنهاد خرید

سرویس خواب دو نفره خاکستری مدل آرام (aram)

29,900,000 تومان29,900,000 تومانخرید کنید

تخت خواب جمع و جور

امروزه کوچک بودن خانه ­ها باعث شده تا بسیاری از اشخاص برای دکوراسیون منازل خود دچار مشکل شوند. زیاد بودن وسایل و فضای کم اتاق ها، یکی از مشکلات عمده­ ی خانه های امروزی برای بسیاری از اشخاص است. با توجه به اینکه تخت­ خواب یکی از ضروری ­ترین وسایل موجود در اتاق خواب محسوب می شود، بنابرین انتخاب یک تخت خواب با اندازه و ابعاد مناسب که هم زیبا و راحت باشد و هم کیفیت خوبی داشته باشد، بسیار مهم و ضروری است.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

پیشنهاد خرید

مبل ال طوسی 8 نفره مدل پیتر (piter)

35,900,000 تومان35,900,000 تومانخرید کنید

رعایت 3 نکته اساسی در خرید تخت خواب

  1. انتخاب تشک مناسب
  2. انتخاب ابعاد و شکل مناسب تخت
  3. پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت برای خرید تخت

انتخاب یک تشک راحت برای تخت خواب

علاوه بر نوع تشک عوامل دیگری نیز در خرید یک تشک مناسب دخیل هستند. برای مثال، شاید برایتان مهم باشد که تشکی بخرید که به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و یا شاید تشکی بخواهید که زوایای آن قابل تنظیم باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین تشک حتما از قبل تحقیق و بررسی انجام بدهید.

برای انتخاب یک تشک راحت، بر روی آن دراز بکشید درست مانند زمانی که همیشه می خوابید و ببینید آیا در این حالت احساس راحتی دارید یا خیر. تمام حالت های خواب خود را روی تشک امتحان کرده و راحتی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر قصد خرید یک تشک برای تخت خواب دو نفره را دارید حتما از شریک و یا همسر خود هم بخواهید تا راحتی تشک را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را بیان کند.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

نکات مهم در انتخاب تخت خواب

خرید یک تخت خواب بزرگ می تواند تمامی فضای مفید و کارایی اتاق خواب شما را اشغال کرده و رفت و آمد را با مشکل مواجه کند. پس در زمان خرید تخت خواب به جثه­ ی فرد استفاده کننده و فضای اتاق توجه ویژه ای داشته باشید. اندازه ی صحیح تخت برای یک فرد باید به گونه ای باشد که در زمانی که فرد دراز کشیده است به اندازه­ی کافی فضای خالی در قسمت بالا و پایین تخت برای او وجود داشته باشد.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

نحوه چیدمان تخت خواب

تخت خواب را باید به گونه ای در اتاق خواب بگذارید که قسمت سر آن به سمت دیوار باشد تا ورود و خروج از تخت به راحتی امکان پذیر باشد. در قدم اول شما باید قبل از تصمیم به خرید و جستجوی تخت خواب، طول و عرض اتاق خواب خود را با دقت اندازه گیری کنید. ممکن است اتاق خواب شما تا حدی کوچک باشد که مجبور شوید برای آن تخت های تاشو در دیوار و یا مبل تخت خواب شو خریداری کنید. در واقع شما با تعیین اندازه­ی اتاق، نیمی از راه انتخاب و خرید تخت خواب را طی کرده اید.

اندازه های استاندارد برای تخت خواب مناسب:

  • ارتفاع تخت خواب ها معمولا ۳۵ سانتیمتر است
  • ابعاد (عرض و طول) تخت خواب های یک نفره ۹۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است
  • ابعاد (عرض و طول) تخت خواب های دو نفره (۱۸۰ یا ۱۶۰) در ۲۰۰ سانتیمتر است

سعی کنید در کنار تخت خواب خود یک میز کوچک عسلی نیز قرار دهید تا بیشترین وسایلی را که به آن نیاز دارید را در نزدیکترین قسمت به تخت خواب خود، داشته باشید.

ترفندهای انتخاب تخت خواب و چیدمان آن

یکی دیگر از نکات مهم در چیدمان فضای اتاق خواب مربوط به موارد رعایت هارمونی رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب است. اگر شما هم از جمله اشخاصی هستید که فضای دکوراسیون خانه­ی خود را به سمت کلاسیک سوق داده اید به شما پیشنهاد می­ کنیم که تخت ­های چوبی و لوکس را برای خرید انتخاب کنید تا هارمونی خیره کننده ای را برای دکوراسیون کلی شما ایجاد کند. شما می توانید به راحتی تخت خواب دلخواه خود را در هر اندازه ای که بخواهید از فروشگاه تخت طاووس سفارش داده و کالای خریداری شده را در منزل دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  2  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند