مزیت ساخت مبل با چوب راش

مزیت ساخت مبل با چوب راش

در صنعت مبلمان چوب یکی از مهمترین مواد اولیه در ساخت مبل است. یکی از بهترین چوب ها در ساخت صنعت مبلمان چوب راش است. جنس چوب راش نرم و بسیار انعطاف پذیر می باشد. به دلیل خوش تراش بودن این چوب به راحتی می توان هر شکل و ظاهری را بدان داد. چوب راش دارای بافت یکدست و بدون گره است و مقاومت خوبی در کنده کاری دارد به دلیل داشتن استحکام خوب می توان یکی از مرغوب ترین چوب هایی که در ایران یافت می شود آن را معرفی کرد.

چوب راش مقاومت خوبی در مقابل حشره زدن و رشد قارچ دارد که همین موضوع سبب می شود استحکام و دوام بالایی در مبلمانی که اسکلت آنها از چوب راش است ایجاد کند. مبلمان منزل چیزی نیست که هر سال بخواهید آن را تعویض کنید جدا از این اگر اسکلت مبل از مرغوبیت برخوردار باشد یا از نوع چوب های با دوامی باشد که در صنعت مبل سازی استفاده می شود می توانید بعد از چند سال استفاده، ساختمان مبل را نگه دارید و رویه را هر زمان که بخواهید تعویض کنید.

پیشنهاد خرید

سرویس خواب گالاردو - دو نفره

112,000,000 تومان112,000,000 تومانخرید کنید

ویژگی چوب راش

چوب راش که در زبان لاتین به آن beech گفته می شود از جمله چوب های سخت و نیمه سنگین است. منبع تولید چوب راش از جنگل های داخلی یا واردات می باشد. ویژگی هایی که چوب راش را از سایر چوب ها متمایز می سازد عبارت است از:

  1. چوب راش به سرعت خشک می شود و نسبت به سایر چوب ها نم کمتری دارد.
  2. به دلیل تورق و انعطافی که چوب راش دارد در صنعت مبلمان بسیار کاربردی است.
  3. کیفیت بالا و مرغوبیت جنس چوب دیگر ویژگی مهم آن است.
  4. درخت راش ایرانی و اروپایی پرکاربرد ترین گونه های راش در سراسر جهان هستند.
  5. گونه های این درخت در قسمت های شمالی و مرطوب ایران یافت می شوند.
  6. تنه درخت دارای قطر بالایی است.
  7. جنس تنه چوب، کاملاً سخت و محکم است.
  8. رنگ چوب درخت راش از کرم تا قرمز متفاوت است و تنوع رنگ بندی آن در گونه های مختلف وجود دارد.
  9. سطح چوب کاملاً یکدست و بدون گره است.
  10. در صورت برش طولی ویژگی دیگر چوب راش داشتن پره چوبی است که در برش های شعاعی به نام پر مگسی و در برش های مماسی دوک نام دارد.
پیشنهاد خرید

سرویس خواب نیلوفر دو نفره

49,000,000 تومان49,000,000 تومانخرید کنید

تشخیص چوب راش در مبل

از آنجایی که چوب راش از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است نسبت به چوب های ضعیف تر قیمت بالاتری نیز دارد از این رو مبلمان و سرویس خواب ساخته شده با چوب راش نسبت به چوب های دیگر دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است.

 اما از کجا می توان تشخیص داد مبلمانی که خریداری کرده اید با چوب راش ساخته شده است؟ مهمترین راه تشخیص چوب راش رنگ آن است در درون لایه رنگ چوب کرم مایل به قرمز است. بافت تمیز و بدون گره ای دارد و جزوه چوب های نیمه سنگین است بنابراین وزن آن نسبت به چوب های ضعیف تر کمی سنگین می باشد.

به دلیل انعطاف پذیر بودن چوب و بافت نرم آن تراش ها و کنده کاری هایی که روی مبل انجام شده است بسیار تمیز باید باشد. توجه داشته باشید اگر مبل را سفارشی می خواهید بسازید حتماً بعد از ساخت ساختمان مبل، قبل از رنگ دهی حتماً چوب را ببینید البته برخی شرکت ها و واحد های فروش مبلمان معتبر به دلیل مشتری مداری به شدت در این خصوص سخت گیر هستند.

البته بعد از رنگ مبل اگر نوع رنگ از پلی استیل باشد به دلیل شفافیت رنگ باز می توانید تشخیص دهید که مبل شما از چوب راش ساخته شده است یا خیر؟

پیشنهاد خرید

سرویس مبل سرمه 8 نفره

380,000,000 تومان380,000,000 تومانخرید کنید

قیمت مبل با چوب راش

به نسبت سایر چوب های کم کیفیت مبلمانی که با چوب راش ساخته می شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند بر اساس دیگر متریال ساخت مبل و نوع چوب راش که وارداتی یا ایرانی است قیمت مبل متفاوت است. بهترین نوع چوب راش برای ساخت مبل نیز چوب راش ایرانی است.

پیشنهاد خرید

سرویس مبل الیزه زیبا 10 نفره

250,000,000 تومان250,000,000 تومانخرید کنید

مبل با چوب راش ساده

اگر از طرح های ساده مبلمان خوشتان می آید و می خواهید کیفیت و زیبایی را برای فضای منزل خود تهیه کنید مبل با  طراحی چوب راش ساده بسیار شیک و زیبا است که در مبلمان کلاسیک و مدرن این سادگی و زیبایی در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  45  =  53

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند