هرآنچه باید درباره صندلی راک بدانیم؟

بیشتر ما با شنیدن اسم صندلی راک اولین چیزی که در ذهنمان تداعی می‌شود یک صندلی چوبی است که در کنار شومینه‌ای قدیمی قرار گرفته و مادربزرگی بر روی آن نشسته و مشغول بافتنی است.

صندلی راک یا همان صندلی ننویی با نام‌های دیگری همچون: صندلی گهواره‌ای یا راکینگ چیر هم شناخته می‌شود. این صندلی‌های خاص یادآور خاطرات خاص و دل‌انگیز کودکی هستند. حرکت تاب مانند این صندلی حس خوبی را برای شخص ایجاد می‌کند. شاید در کودکی یکی از آرزوها و خواسته‌های بزرگ هر یک از ما داشتن چنین صندلی آرامش بخشی بود.

مطابق با آخرین نمونه تحقیقاتی که دانشمندان در زمینه‌ی الگوی خواب انسان انجام داده‌اند، تکان خوردن متناوب با ریتم آهسته و پیوسته به داشتن آرامش و خواب راحت کمک زیادی می‌کند. این صندلی‌ها به دلیل داشتن طراحی ارگونومیک خاص خود، یک انتخاب عالی برای لم دادن و خستگی درکردن هر شخص بعد از یک روز خسته کننده و طولانی است.

پیشنهاد خرید

مبل کلاسیک 7 نفره طوسی مدل نیاز (niyaz)

90,000,000 تومان90,000,000 تومانخرید کنید

تاریخچه طراحی صندلی راک

طراحی و سابقه‌ی اولین صندلی راک به قرن 17 میلادی برمی‌گردد. در قرن 18 استفاده از این نوع صندلی رواج بیشتری پیدا کرد. طراحی صندلی راک در ابتدا به صورت یک صندلی حصیری مانند با پایه‌های گهواره‌ای ساده بود.

انواع صندلی راک

در طی دوره زمانی مختلف و همراه با پیشرفت تکنولوژی، مواد اولیه‌ی بهتر و با کیفیت‌تری برای ساخت صندلی‌های راک وارد بازار شدند و انواع گوناگون این نوع صندلی‌ها نیز طراحی و ساخته شد.

صندلی راک سنتی

یکی از محبوب‌‍ترین مدل‌های صندلی راک، انواع نمونه‌های صندلی راک سنتی است که قیمت ارزان‌تری هم دارند. ظاهر کلاسیک و خاص این نوع صندلی‌های چوبی، هارمونی و هماهنگی خاصی با اکثر دکوراسیون‌ها به وجود می‌آورد. البته این صندلی‌ها نکات منفی هم دارند که از جمله آنها، انعطاف پذیر نبودن و جاگیر بودن فقط برخی از معایب آن‌ها است.

صندلی راک مدل گلایدر

مدل گلایدر یکی دیگر از انواع صندلی های راک محبوب مردم است. در نگاه اول در این نمونه صندلی‌های راک شما فقط یک مبل تک نفره می‌بینید، ولی طراحی آن به گونه‌ای است که به واسطه‌ی  اهرم و لولاهایی که در زیر آن قرار دارد، به جلو عقب می‌رود. این نوع صندلی‌ها راحت‌تر بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند، اما قیمت بالایی داشته و ممکن است به مرور زمان خطر شکستگی لولاها برای این مدل صندلی اتفاق بیفتد.

صندلی راک فنری

صندلی راک فنری ترکیبی از صندلی های مدل گلایدر و سنتی است. این صندلی ها در واقع با کمک فنرهایی که در زیرآن قرار گرفته است همانند یک گهواره ی سنتی حرکت می کند. طراحان این صندلی اغلب فنرهای این صندلی را در قسمت پایه مخفی می کنند تا هم آسیب نبینند و هم ظاهر صندلی زیباتر باشد.

صندلی راک چرخان

صندلی راک چرخان دارای تکنولوژی‌ای برای گردش در جهات مختلف است. شما می‌توانید با کمک این صندلی هم به بالا و پایین تاب بخورید و هم مانند سایر صندلی‌های راک به جلو عقب حرکت کنید.

صندلی راک خوابیده (رکلاینر)

صندلی‌های راک رکلاینر از جمله صندلی‌هایی هستند که تکیه‌گاه آن کاملا به عقب کشیده می‌شود و می‌توان به راحتی روی آن لم بدهید یا بخوابید. البته نکته‌ی مهم این است که این صندلی‌ها زمانی که در وضعیت خوابیده هستند نمی توانند به صورت گهواره‌ای حرکت کنند. اما شما با خرید این صندلی با یک تیر دو نشان خواهید زد و هم صندلی راک دارید و هم صندلی راحتی‌ای برای استراحت روزانه خریداری کردید. این مدل صندلی با توجه به کارایی‌های منحصربه فردی که دارد کمی گران تر است.

کاربرد صندلی‌های راک

در این مقاله تمام دسته بندی‌های صندلی‌های راک بر اساس کاربردشان انجام شده است و  در نهایت 5 دسته‌ی کلی تشکیل شد. صندلی‌های راک از لحاظ زیبایی شناختی انواع متفاوتی دارند: از جمله مدل‌های لوکس، سلطنتی، بچگانه و از لحاظ جنس هم می توان کاربرد انواع پارچه‌های جیر، چرم، مایکروفایبر، نانو وغیره نام برد.

صندلی گهواره‌ای مراقبت کودک

صندلی راکی‌ای که در اتاق خواب کودک قرار می‌گیرد باید به اندازه‌ی کافی راحت و مناسب باشد تا مادر بتواند زمان زیادی را بدون مشکل بر روی آن بنشیند. آرام کردن و خواباندن یک کودک کار سختی است، بنابراین راحتی این نوع ازصندلی متناسب با استفاده‌ای که شخص از آن خواهد داشت متفاوت است. بهتر است در درجه‌ی اول راحتی این نوع صندلی را در نظر بگیریم. همچنین در ادامه باید گفت که، دسته‌های این نوع صندلی‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود که هم به اندازه کافی بلند باشد و هم به عنوان یک تکیه گاه برای دست مادر عمل کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این صندلی گهواره‌ای، داشتن زیر پایی برای مادر است. زیرپایی کمک می‌کند تا مادر به راحتی به صندلی تکیه دهد و بدون خستگی به خواباندن کودک مشغول شود.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید صندلی گهواره‌ای اتاق کودک توجه به ایمنی صندلی است. اگر این صندلی مانند صندلی گلایدر به عقب و جلو می‌رود یا خم می‌شود باید حتما از داشتن قفل کودک برای این قابلیت‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین یراق آلات و اهرم‌های صندلی اتاق کودک باید کاملا در زیر آن قرار گرفته باشند و دست کودک به آن‌ها نرسد.

آخرین گزینه‌ای که هنگام خرید صندلی راک کودک باید به آن توجه شود جنس روکش است. بهتر است جنس و رنگ روکش به گونه ای باشند که به آسانی کثیف نشود و اگر کثیف شد با دستمال تمیز شود. روکش‌های مایکرو فایبر انتخاب مناسبی برای صندلی‌های راک اتاق کودک هستند.

از صندلی راک ایوان چه می‌دانید؟

اگر در خانه‌ی خود پاسیو و یا حیاط دارید می‌توانید چند صندلی گهواره‌ای در آن بگذارید و از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید و روی صندلی تاب بخورید. صندلی‌های راک ایوان بهتر است از جنس چوب و مدل سنتی باشد اما در قسمت نشیمن و تکیه گاه آن روکش ضدآب و نرمی به کار برود. بهترین نوع چوب برای ساخت صندلی راک ایوان چوب درخت‌هایی مانند سرو، ساچ و گیلاس برزیلی است. البته باید گفت که بهتر است صندلی‌های راک ایوان را با چوب روکش دار بسازند. برای مثال برخی از روکش‌های رزین در برابر آب و هوای بیرون بسیار مقاوم هستند.

تمام لذت استفاده از صندلی گهواره‌ای به داشتن یک همراه مناسب برای گذراندن اوقات خوشی با او است. البته باید در نظر داشته باشید که فضایی که صندلی گهواره‌ای اشغال می‌کند، بیشتر از ابعاد خود صندلی است. بنابراین در هنگام خرید صندلی حتما به ابعاد فضایی که در اختیار دارید توجه داشته باشید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

53  +    =  58

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند