شستشوی مبل پارچه ساتن

شستشوی مبل پارچه ساتن

اگر به صورت حضوری یا خرید اینترنتی مبلمان با پارچه ساتن را انتخاب کرده اید به خوبی می دانید که این نوع مبل جزء سبک های بسیار لوکس مبلمان محسوب شده و بسیار پرطرفدار است. از طرفی به دلیل ظرافت و حساسیتی که بافت پارچه ساتن دارد نگهداری و نظافت آن به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. غالبا بر روی مبل های مجلل برچسبی زده می شود یا دفترچه راهنما به همراه خود دارند که نحوه شستشو و تمیز کردن مبل را کامل توضیح داده است.

برای مثال اگر حرف W را بر روی برچسب مبل مشاهده کردید به این معناست که شستشوی مبل با آب مانعی ندارد و به بافت پارچه آسیبی نمی زند. همچنین حرف S نشان دهند این است که بهترین ترکیب برای شستشوی مبل های پارچه ساتن محلول های پاک کننده بدون نیاز به آب است. WS هم به این معنا است که نظافت مبل با آب و محلول پاک کننده امکان پذیر است و نگران آسیب دیدن پارچه مبل نباشید. حرف X هم گویای این است که برای تمیز کردن مبلمان خود فقط می توانید از جاروبرقی یا برس نرم استفاده کنید. در ادامه به ترتیب مراحل شستشوی مبل پارچه ساتن را توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

سرویس مبل سرمه 8 نفره

380,000,000 تومان380,000,000 تومانخرید کنید

ابتدا سطح مبل را به خوبی جارو بکشید

قبل از خرید مبل استیل ترک با پارچه ساتن یا هر نوع پارچه ای دقت کنید که امکان نظافت مبل با جاروبرقی امکان داشته باشد. زیرا اولین قدم برای نظافت مبل گردگیری کامل با جاروبرقی است. پس سری برس دار جاروبرقی را نصب کنید و تمام سطح و درزهای مبل را به خوبی تمیز کنید. اگر برای تمیز کردن مبل استفاده از جاروبرقی امکان پذیر نیست می توانید این کار را با دستمالی نرم و با حرکات دورانی انجام دهید.

ابتدا سطح مبل را به خوبی جارو بکشید

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره پارچه‌ای سفید مدل گرجی (gorji)

39,900,000 تومان39,900,000 تومانخرید کنید

تمیز کردن مبل با بخار شو

استفاده از بخارشو خانگی یکی از گزینه های بسیار خوب برای شستشوی مبل در منزل است. اگر مبل های پارچه ساتن خیلی کثیف نیستند با کمک بخارشو به راحتی می توانید مبل ها را برق بیندازید. البته پارچه مبل های لوکس هر چقدر کمتر شسته شود بهتر است. به همین دلیل غالبا افراد در کنار مبل های سالن پذیرایی به دنبال خرید مبل راحتی ارزان از تولیدی یا نمایشگاه های مبلمان هستند. این کار از کثیف و لکه دار شدن سریع مبل ها که پارچه ای ظریف همچون ساتن دارند جلوگیری می کند. زیرا مبل های راحتی برای استفاده روزمره مناسب تر هستند و به راحتی شستشه می شوند.

تمیز کردن مبل با بخار شو

قبل از شستشوی مبل پارچه ساتن در منزل حتما به این نکته توجه کنید

یکی از موارد بسیار مهم که باید قبل از شروع نظافت با بخارشو یا هر محلول دیگری که استفاده می کنید باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما آن را تست کنید. به این شکل که در قسمتی از مبل که دید ندارد مثل پشت مبل مقداری از محلول شستشو یا بخارشو را بکشید. برخی پارچه های مبل به محلول های شستشو یا دما واکنش نشان داده و دچار آسیب می شوند. همچنین میزان بخار خروجی را بر روی درجه ای متعادل قرار دهید تا به بافت و تار و پود پارچه مبل لطمه ای وارد نشود. البته هر چقدر پارچه مبل از اصالت و کیفیت بیشتری برخوردار باشد نتیجه بهتر خواهد بود. محصولات فروشگاه تخت طاووس تولید شده از بهترین متریال و پارچه با قابلیت لکه زدایی آسان تولید شده اند و با شستشو کیفیت و دوام خود را از دست نمی دهند. اگر به دنبال خرید مبل از تولیدی و یا مرکز خرید تخت خواب در تهران هستید به وبسایت https://takhttavoosco.com مراجعه کرده و از تنوع مدل مبل ها دیدن فرمائید.

قبل از شستشوی مبل پارچه ساتن در منزل حتما به این نکته توجه کنید

شستن مبل با شامپو فرش

شستشوی مبلمان در منزل باعث زیبا جلوه دادن فضا و دکوراسیون خانه می شود و محیط را دلباز و گرم تر نشان می دهد. از طرفی نظافت مرتب مبل ها باعث طول عمر مفید پارچه مبل می شود. شامپو فرش هم یکی از گزینه هایی است که تقریبا برای شستشوی هر نوع مبلی از مبل اسپرت کلاسیک گرفته تا مبل های راحتی قابل استفاده است. اما همانطور که گفته شد قبل از استفاده حتما به برچسب مبل دقت کنید و مقداری از محلول شستشو را در گوشه ای از مبل تست کنید. چند قطره از شامپو فرش را در یک لیتر آب ولرم ریخته و به خوبی مخلوط کنید. با استفاده از پارچه یا اسفنجی نرم از کف تولید شده بر روی ترکیب سطح مبل را شستشو دهید. دقت کنید قبل از کشیدن بر روی پارچه مبل آب اسفنج یا دستمال را به خوبی بگیرید. در ادامه با حوله ای خشک کف های اضافه را تمیز کنید و با کمک تشتی آب ولرم و دستمالی نرم مبل را شستشو دهید. پس از این مرحله اجازه دهید تا سطح مبل کامل خشک شود، سپس می توانید استفاده کنید.

شستن مبل با شامپو فرش

لکه گیری مبل با پارچه ساتن

لکه ی چربی، نوشیدنی، خوراکی ها و خودکار و ماژیک بر روی مبلمان منازلی که کودک خردسال دارند بیشتر دیده می شود. پس بهتر است راهکارهای پاک کردن انواع لکه را به خوبی یاد بگیرید تا با دیدن این لکه ها کلافه و عصبانی نشوید! بهترین راه لکه بری برای پارچه های ساتن استفاده از آب سرد است. بهتر است به محض ایجاد لکه روی پارچه مبل سریع اقدام کنید تا لطافت و براقی پارچه از بین نرود. لکه چربی و روغن را می توانید با پودر مواد شویند و آب خمیری درست کرده و تمیز کنید. همچنین استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن لکه های چربی بسیار کارآمد است. برای از بین بردن لکه خودکار بهتر است یک گوش پاک کن را به الکل ایزوپروپیل ( الکلی که برای ضدعفونی کردن قبل و بعد از جراحی استفاده می شود) آغشته کنید و فقط روی رد خودکار بکشید تا کامل پاک شود. سپس جای لکه را با دستمالی نم دار کامل بکشید. از محلول سرکه سفید و آب ولرم هم می توانید برای پاک کردن لکه های خوراکی استفاده کنید. به میزان مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط کرده و با پارچه ای نرم مبل را لکه گیری کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6  +  2  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند