همه چیز درباره انواع مبل‌های راحتی

همه چیز درباره انواع مبل‌های راحتی

این روزها صنعت دکوراسیون داخلی پررونق‌تر از قبل به کار خود ادامه می‌دهد و مدل‌های گوناگونی از عناصر دکوراسیون داخلی را در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌کند. مبل و کاناپه نیز یکی از عناصر مهم و جدایی نشدنی از فضای داخلی پذیرایی هستند که اشخاص برای خرید آن‌ها وسواس و حساسیت ویژه‌ای دارند.

پیشنهاد خرید

مبل چستر راحتی هشت نفره مدل کاوالی (Cavali)

69,900,000 تومان69,900,000 تومانخرید کنید

ویژگی مبلمان راحتی

مبل‌ راحتی به خاطر داشتن نشیمن‌های نرم و راحت که ارتفاعشان نسبت به سایر مبل‌ها کمتر است به راحتی قابل شناسایی هستند. این سبک مبل‌ها، دسته‌های پهن و بالشتی از جنس خود مبل دارند و در ظاهر بیشترین چیزی که به چشم می‌خورد، پارچه است.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع دسته بندی‌های مبلمان راحتی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. دراین قسمت قرار است تا قبل از توضیح دادن درباره‌ی دسته بندی‌های مبلمان راحتی کمی درباره‌ی کاناپه توضیح دهیم.

کاناپه

به طور کلی کاناپه‌ها جزئی از ست‌های مبلمان هستند، اما برخی از افراد تمایل دارند تا برای بخش‌هایی از منزل و یا محل کار خود کاناپه‌های تکی خریداری کنند. البته در صنعت دکوراسیون داخلی نیاز و سلیقه‌ی اشخاص است که تا حد زیادی بر تولیدات وسایل دکوراسیون تاثیر گذار است و ما در برخی از موارد می‌بینیم که کاناپه‌های دو نفره و سه نفره نیز براساس درخواست مشتری تولید شده و در اختیار وی قرار می‌گیرد.

به طور کلی باید گفت که مبل‌ها از لحاظ شکل دسته‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

کاناپه با دسته‌های گرد

کاناپه‌های دسته گرد را معمولا برای فضای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌دهند. طراحی این نوع مبلمان باعث می‌شود تا در فضا یک حس و حال خودمانی و غیر رسمی به وجود بیاید. این نوع مبلمان بیشتر برای دکوراسیون سبک‌های کلاسیک یا سنتی مناسب است.

کاناپه با دسته‌های مستطیل

مبل‌های دسته مستطیلی نیز یکی دیگر از انواع مبل‌های راحتی هستند که به خاطر طراحی ساده‌ای که در دسته‌های آن به کار رفته است، نسبت به مبل‌های دسته گرد فضای کمتری به خود اختصاص می‌دهند.

کاناپه با دسته‌های منحنی

این نوع کاناپه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که به دو صورت دسته منحنی باریک و ضخیم وجود دارد. مدل کاناپه دسته باریک آن فضای اتاق را رسمی‌تر نشان می‌دهد و اما مدل دسته ضخیم آن برای فضاهای غیر رسمی مناسب‌تر است.

کاناپه با دسته‌های شیبدار

این نمونه مبل‌ها طراحی خاص و راحتی دارند. زمانی که شخص از این مبل استفاده می‌کند و دستان خود را بر روی دسته‌ی مبلی قرار می‌دهد، حس آرامش در سرتاسر وجود او به وجود می‌آید و این نشان از استاندارد و کیفیت بالای طراحی این مبل است. همچنین باید گفت که، فرم ظاهری این مبلمان آن را برای فضاهای رسمی و غیر رسمی قابل استفاده کرده است.

کاناپه با دسته‌های بالشتی

این نمونه از مبلمان را از چندین لایه فوم و یا ابر نرم می‌سازند که همین کار باعث می‌شود تا این نمونه مبل‌ها راحتی فوق العاده‌ای داشته باشند.

کاناپه‌های بدون دسته

این مبل‌ها اغلب به صورت ساده طراحی می‌شوند و در طراحی آن‌ها فقط چند خط صاف به کار برده شده است. همین سادگی آن‌ها را برای سبک‌های مدرن و مینیمال مناسب کرده است.

پیشنهاد خرید

مبل چستر راحتی هفت نفره مدل لارا (lara)

45,900,000 تومان45,900,000 تومانخرید کنید

انواع مبل بر اساس تکیه گاه نشیمن : این مبل‌ها 3 دسته هستند.

۱-ارتفاع پشتی و دسته‌ی مبل باهم برابر است:

این مبل ها پشتی کوتاهی دارند که و بنابراین راحت نیستند و بیشتر برای فضاهای رسمی مناسب هستند.

۲-ارتفاع پشتی، بلند تراز دسته ها است:

۳-دارای پشتی بلند زاویه دار و دسته‌های کوتاه است:

طراحی این مبل‌ها کاملا ساده و راحت است و بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک و مینیمال استفاده می‌شود و بهترین مبل برای استراحت کردن است.

مبل‌های چستر

این نمونه مبل‌ها طرفداران زیادی دارد و ویژگی بارز آن دکمه‌های زیادی است که جذابیت خاصی به آن می‌دهد. پشتی و دسته این مبل‌ها اکثرا هم ارتفاع هستند و ارتفاع نشیمن آن کوتاه است و بیشتر برای فضاهای رسمی به کار گرفته می‌شوند.

مبل انگلیسی

مبل انگلیسی نیز یکی دیگر از انواع مبل‌های راحتی پرطرفداری است که دارای دسته‌ی کوتاه و گردی است که کمی از نشیمن مبل عقب‌تر است. این مبلمان زیبا را بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌کنند.

مبل تختخوابشو یا فوتون

اگر شما هم به دنبال خرید یک وسیله‌ی کم‌جا و کاربردی هستید بهتر است درمورد خرید مبل تختخوابشو فکر کنید.

مبل‌های تاکسیدو

در طراحی و ساخت این نمونه مبل‌ها بیشتر از خطوط صاف استفاده شده است و ظاهری شبیه به مکعب دارد.

مبل‌هایی با قطعه‌های زیاد

این مبل‌ها از قطعات متعددی در سایزهای متفاوت تشکیل شده است تا بتوانید مطابق با سلیقه‌ی خود چیدمان کنید. این نوع مبل‌ها بیشتر برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی به کار می‌رود.

مبل لاوست

در میان انواع مبل‌های راحتی برخی از آن‎‌ها را در قالب‌های دونفره‌ای می‌سازند که فضای کمتری را اشغال کند. این گونه مبل‌ها طراحی خاصی دارند که باعث می‌شود افرادی که از آنها استفاده می‌کنند فاصله‌ی کمی از هم داشته باشند و به همین دلیل این مبل‌ها را با نام لاوست و یا لاویست هم می‌شناسند. مبل‌های لاوست دارای نشیمن‌های کوچک و دونفره هستند و می‌توان برای اتاق خواب و یا حتی پذیرایی مورد استفاده قرار داد.

مبل‌های ریکلاینر

این نمونه مبل‌ها نشیمن‌های فوق العاده نرم و راحتی دارند و استراحت را برای افراد لذت بخش‌تر می‌کنند. پشتی این گونه مبل‌ها قابل تنظیم بوده و بخشی برای دراز کردن پاهم در طراحی آنان وجود دارد.

مبل راحتی ال شکل

دربین انواع مختلف مبل‌های راحتی همیشه مبل‌های ال شکل، به خاطر شکل ظاهری خاص و کاربردی بودن برای فضاهای کوچک، جایگاه ویژه‌ای برای افراد دارند. هنگام انتخاب مبل ال نباید نگران متراژ فضای خانه‌ی خود باشید شما می‌توانید متناسب با هر فضا، مبل ال مناسب با آن را تهیه کنید. مبل‌های ال باعث می‌شوند تا شما فضای خالی کمتری داشته باشید و این خصوصیت برای خانه‌های کوچک اهمیت بیشتری دارد.

بهتر است مبلمان ال را در گوشه‌ها و زاوایای کناری اتاق قرار دهید تا شکل و ظاهر بهتری را به وجود بیاورد. پیدا کردن محل درست مبلمان ال کار سختی نیست و شما با یک نگاه به محیط می‌توانید بهترین زاویه برای قرارگرفتن این مبل را تشخیص بدهید.

مبل راحتی ایتالیایی

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که، در صنعت تولید مبلمان آثار و مدل‌های خاص و برجسته‌ای را ارائه کرده است. بیشتر اشخاصی که به دکوراسیون و مد اهمیت زیادی می‌دهند، اغلب مدل‌های ایتالیایی را برای فضای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌کنند. البته باید گفت که در یک دید دقیق، طراحی مبل‌های پرطرفدار ایتالیایی بیشتر به سمت مبل‌های راحتی متمایل شده است. همیشه قیمت مبل‌های راحتی نسبت به مبل‌های استیل و کلاسیک پایین‌تر است و با بودجه و در آمد مردم هماهنگی بیشتری دارد. بنابراین مردم بیشتر از سبک مبل‌های راحتی خرید دارند.

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش فروشگاه تخت طاووس در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80  +    =  84

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند