شستن مبل مخمل

شستن مبل مخمل

از گذشته تا به امروز مبل با پارچه مخمل یکی از سبک های بسیار شیک و پرطرفدار در بین مشتریان است. اگر به فروشگاه اینترنتی مبلمان سری بزنید یا حضوری به نمایشگاه مبل بروید رنگ و لطافت مبل های پارچه مخمل حتما شما را به خود جذب خواهد کرد. با انتخاب مبل مخمل فضایی جسورانه و بدیع را برای دکوراسیون خود خلق کرده اید. اما همانگونه که مبل های مخمل بسیار زیبا هستند به نگهداری و نظافت بیشتری نیاز دارند. این پارچه ظریف دقت و توجه مضاعفی می خواهد تا درخشندگی و زیبایی خود را در بلند مدت از دست ندهد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با نحوه شستن، جنس های مختلف پارچه مخمل و نظافت آن آشنا شویم، تا انتها همراه ما باشید.

انواع مبل با پارچه مخمل

مبل های مخملی که در بازار عرضه می شوند از بافت و جنس های متفاوتی تولید می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده مدل های متنوع مبلمان با پارچه های مخمل به وبسایت فروشگاه مبلمان تخت طاووس به آدرس مراجعه کنید. مبلمان تخت طاووس جزء اولین فروشگاه های آنلاین برای خرید اینترنتی آینه و کنسول مدرن، انواع مبلمان و سرویس خواب با مدل و ابعاد دلخواه مشتری است. در ادامه برخی از پرطرفدارترین پارچه های مخمل که در بین مشتریان بسیار محبوب است را معرفی خواهیم کرد.

  • مخمل ابریشم : بافت این نوع پارچه مخمل بسیار سبک و براق است و جلوه ای خیره کننده دارد که با قیمت نسبتا بالایی عرضه می شود.
  • مخمل پنبه ای : غالبا برای روکش مبل پارچه مخمل پنبه ای را با پلی استر مخلوط می کنند تا بافت محکم و نمایی مات داشته باشد.
  • مخمل پشمی : این نوع از پارچه مخمل بسیار سنگین و ضخیم است اما فوق العاده نرم بوده که بیشتر برای مناطق سردسیر کاربرد دارد.
  • مخمل کتانی: جنس پارچه مخمل کتانی بسیار نرم و خنک است و اغلب روکشی ناهموار دارد.
  • مخمل مصنوعی : برای تولید مخمل مصنوعی گاهی از الیاف طبیعی هم استفاده می شود اما عمدتا صدرصد مصنوعی است. مبل هایی که با پارچه مخمل مصنوعی تولید می شوند در مقابل مواد شوینده و سابیده شدن بسیار مقاوم هستند.شستن مبل مخمل به چه صورت می باشد؟
پیشنهاد خرید

سرویس خواب دو نفره خاکستری مدل بختیار (bakhtiar)

29,900,000 تومان29,900,000 تومانخرید کنید

برای زیبا نگه داشتن مبل مخمل به موقع سراغ لکه ها بروید!

فرقی نمی کند با خرید اینترنتی مبل استیل مخمل خود را تهیه کرده اید یا به صورت حضوری، حتما جنس و کیفیت پارچه را بررسی کنید. لکه ها از روی مخمل مصنوعی به راحتی پاک می شوند و ردی از خود باقی نمی گذارند ولی الیاف پنبه ای نیاز به شستشوی حرفه ای تری دارند. اما به صورت کلی یکی از نکات اساسی در تمیز کردن مبل مخمل پاک کردن به موقع لکه ها است. چنانچه لکه ای بر روی مبل ایجاد شد سریع برای نظافت آن اقدام کنید. با گذشت زمان ذرات لکه بیشتر به بافت پارچه نفوذ می کند و از بین بردن آن سخت تر می شود. قبل از اینکه شروع به شستن مبل مخمل کنید حتما به دفترچه راهنما یا برچسب آن دقت کنید و از جنس مخمل آگاهی پیدا کنید. اگر روکش مبل از پارچه مخمل طبیعی باشد به دقت بسیار زیادی نیاز دارد. زیرا پرزهای این نوع پارچه به فشار حساس بوده و چنانچه دچار آسیب شود مبلمان درخشندگی و لطافت خود را از دست می دهد. همچنین برخی پارچه های مخمل را فقط می توان با مواد شوینده نظافت کرد.

برای شستن مبل مخمل از کجا شروع کنیم؟

پیشنهاد خرید

مبل تختشو ماتریکس

30,000,000 تومان30,000,000 تومانخرید کنید

برای شستن مبل مخمل از کجا شروع کنیم؟

برای نگهداری بهتر از مبل با پارچه مخمل بایستی حداقل یک بار در ماه با جاروبرقی گرد و غبار روی مبل و درزها را به خوبی تمیز کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک برس نرم رد لکه های غذا را از روی مبل مخمل جدا کنید. دقت داشته باشید برای این کار نیاز به وارد کردن فشار زیادی نیست. اگر خانه ای با متراژ بالا دارید بهتر است با خرید اینترنتی مبل راحتی ارزان برای استفاده روزمره از فرسودگی و کثیف شدن زود هنگام مبل مخمل جلوگیری کنید. همچنین دقت کنید مبل مخمل را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. نور خورشید باعث کم رنگ شدن پارچه مخمل و پوسیدگی می شود.

شستن مبل مخمل با مواد شوینده

پیشنهاد خرید

سرویس مبل کاوالی 8 نفره

89,000,000 تومان89,000,000 تومانخرید کنید

شستن مبل مخمل با مواد شوینده

برای تمیز کردن مبل مخمل با مواد شوینده ابتدا جنس و نوع الیاف تشکیل دهنده پارچه مخمل را با دقت بررسی کنید. اگر بافت پارچه مخمل از پنبه و پلی استر باشد در هنگام شستشو دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارد. همچنین پارچه های مخمل پنبه ای ممکن است پس از شستشو لکه بزنند پس سعی کنید پارچه را بیش از حد معمول مرطوب نکنید. در هنگام خرید مبل مخمل از فروشنده بخواهید اطلاعات کافی در رابطه با جنس پارچه مخمل و برند محلول شوینده در اختیارتان قرار دهد. فروشگاه مبلمان تخت طاووس بزرگترین تولیده کننده انواع مبلمان و مرکز خرید تخت خواب در تهران است. در تخت طاووس کارشناسان متخصص از ابتدا تا خرید نهایی همراه شما هستند و می توانید مشاوره دریافت کنید. همانطور که قبلا گفته شد قبل از شروع به نظافت حتما مواد تمیز کننده را در قسمتی از مبل که دید ندارد امتحان کنید.شستن مبل مخمل با مواد شوینده به چه صورت می باشد؟

پیشنهاد خرید

سرویس مبل ملورین 8 نفره

89,000,000 تومان89,000,000 تومانخرید کنید

تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو

پارچه های مخمل اصطلاحا خواب دار هستند، یعنی رشته های بلند نخ که بسیار ظریف است. برای تمیز کردن مبل با بخارشو درجه را در حالت اتو و حرارت کم روشن کنید. زمانی که داغ شد از یک گوشه شروع کنید و بخارشو را در جهت خواب مبل حرکت دهید. دقت داشته باشید که حتما از کمترین درجه بخارشو استفاده می کنید. بخارشو را طولانی در یک نقطه نگه ندارید تا به تار و پود پارچه آسیبی وارد نشود. می توانید برای اطمینان بیشتر ابتدا قسمتی از پشت یا زیر مبل که دید نمی شود را با بخارشو تست کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو

از بین بردن لکه ها و شستن مبل مخمل با محلول های خانگی

برای خلاص شدن از برخی لکه های مبل از شوینده های خانگی نیز می توانید استفاده کنید. یکی از ترکیب های خانگی برای پاک کردن لکه استفاده از محلول آب (نیم لیتر)، 2 قاشق غذا خوری الکل و یک چهارم قاشق غذا خوری صابون مایع است. این مواد را در ظرف اسپری بریزید پس از اینکه به خوبی مخلوط شدند یک دستمال نخی سفید بردارید و محلول را روی آن اسپری کنید. با این دستمال تمام سطح مبل و لکه ها را تمیز کنید. دقت داشته باشید پارچه را بیش از حد خیس نکنید تا مبل پس از خشک شدن لکه نزند. پس از شستن مبل مخمل با استفاده از سشوار با هوای خنک یا پنکه مبل را سریع خشک کنید.

از بین بردن لکه ها و شستن مبل مخمل با محلول های خانگی

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو برای پاک کردن لکه های سمج

به کمک این محلول نسبتا قدرتمند می توانید لکه های چای، قهوه و چرب که روی مبل مخمل جا خوش کرده اند را به راحتی تمیز کنید. برای این کار کافی است در یک ظرف دو قاشق غذا خوری جوش شیرین را با نصف فنجان آبلیمو ترکیب کنید. زمانی که این دو ماده با هم ترکیب شوند شروع به جوشیدن و کف کردن می کنند. با دستمالی نرم و تمیز مقدار از کف تولید شده را بردارید و بر روی لکه بمالید و از بیرون به درون لکه را تمیز کنید. سپس با یک دستمال خشک کف اضافه را جمع آوری کرده و صبر کنید تا خشک شود. حتما قبل از استفاده ترکیب را تست کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند