طرز تميز كردن مبل چرم

طرز تميز كردن مبل چرم

چرم یکی از محبوب ترین متریال های مورد استفاده در طراحی و ساخت مبلمان است. فضای شیک و لوکسی که مبلمان چرم برای دکوراسیون خانه به ارمغان می آورد شاید دلیل اصلی محبوبیت این سبک مبل باشد. اما از آنجا که چرم ماده ای طبیعی است، نگهداری و نظافت مبل چرمی کمی با سایر مبل های پارچه ای متفاوت است و به دقت بیشتری نیاز دارد. در این نوشتار تلاش می کنیم تمام نکات مربوط به شستشو مبل چرم در منزل و نحوه پاک کردن انواع لکه از روی مبل چرم را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید. قبل از هر چیز اگر به دنبال خرید مستقیم مبل از تولیدی تهران با قیمتی مناسب هستید حتما به وبسایت فروشگاه تخت طاووس به آدرس http://takhttavoosco.com/ سری بزنید. مبلمان تخت طاووس یکی از برندهای محبوب و شناخته شده در تولید انواع مبل، سرویس خواب، میز کنسول و سایر محصولات مرتبط می باشد که امکان سفارش آنلاین با طرح و اندازه دلخواه و همچنین ارسال سفارشات به در منزل را برای مشتریان محترم در سراسر کشور فراهم آورده است. برا تمیز کردن مبل چرم از کجا شروع کنیم؟

گرد و غبار و درزهای مبل را کامل تمیز کنید

پیشنهاد خرید

سرویس خواب دو نفره خاکستری مدل بختیار (bakhtiar)

29,900,000 تومان29,900,000 تومانخرید کنید

گرد و غبار و درزهای مبل را کامل تمیز کنید

فرقی نمی کند قصد تمیز کردن مبل استیل ترک یا مبل چرمی را داشته باشید. اولین قدم برای تمیز کردن انواع مبل جارو کشیدن روی سطح مبل و گرفتن آشغال های ریز و گرد و غباری است که احیانا داخل درزهای مبل وجود دارد. برای این کار سری برس شکل جاروبرقی را متصل کنید و به خوبی تمام قسمت های مبل چرمی را جارو بکشید. حتی برای اینکه مطمئن شوید مبل به خوبی تمیز شده است می توانید با دستمالی نرم سطح مبل را کامل گردگیری کنید. زیرا ذرات ریز خاک و پرزها اگر به خوبی تمیز نشوند با جذب رطوبت می توانند به پارچه چرم آسیب بزنند.

بهترین محلول برای تمیز کردن مبل چرمی

بهترین محلول برای تمیز کردن مبل چرمی

قطعا تمیز کردن مبل راحتی ارزان ساده تر از مبل چرم است زیرا کمتر نگران کپک زدن یا افتادن خط و خش روی آن هستید. مبل چرم به دلیل کیفیت و جنس خاص پارچه در هنگام نظافت نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارد و نمی توان از هر محلولی استفاده کرد. تجربه نشان داده است که برای شستشوی مبل چرم در خانه از سه ترکیب متفاوت می توانید استفاده کنید.

  • محلول آب و سرکه ،به میزان مساوی آب ولرم و سرکه سفید را مخلوط کنید.
  • در آب ولرم چند قطره تمیز کننده چرم بچانید.
  • با استفاده از مایع ظرفشویی ترکیبی کف دار تهیه کنید.

لازم به ذکر است که قبل استفاده از این ترکیب ها مقداری روی قسمت کوچکی از مبل تست کنید، ترجیحا جایی که دید نداشته باشد مثل پشت مبل و کمی صبر کنید اگر آسیبی نزد و تغییر خاصی مشاهده نشد با خیال راحت شروع به نظافت مبل چرم کنید. دستمال یا حوله ای نرم را کامل در محلول مورد نظر آغشته کنید و آب اضافه آن را خوبی بگیرید، کمی نم داشته باشد کافی است. با حرکات دایره ای شکل روی مبل را بدون وارد کردن فشار تمیز کنید. پس از تمام شدن شستشو با کمک حوله یا دستمالی دیگر به خوبی همه جای مبل را خشک کنید. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا رطوبت احتمال کپک زدگی یا پوسته شدن را چندین برابر می کند. توجه داشته باشید برا خشک کردن مبل چرمی به هیچ وجه از سشوار استفاده نکنید زیرا باعث آسیب زدن به بافت چرم می شود.

با محصولات محافظت کننده چرم سطح مبل را به خوبی بکشید

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره چرمی مشکی مدل آزادی (azadi)

39,000,000 تومان39,000,000 تومانخرید کنید

با محصولات محافظت کننده چرم سطح مبل را به خوبی بکشید

پس از شستشو و خشک شدن مبل با استفاده از محصولاتی که مخصوص محافظت مبل چرم هستند همه سطح مبل را با دقت بکشید. برخی از این محصولات چرب هستند که علاوه بر براق شدن مبل به انعطاف و افزایش طول عمر چرم کمک می کنند. توصیه می کنیم در هنگام خرید مبل از فروشنده بخواهید بهترین و مناسب ترین برند محافظت کننده مبل چرم را به شما معرفی کند. مبلمان هایی که از چرم طبیعی اصل ساخته می شوند طول عمر و کیفیت بالایی دارند، به همین دلیل لازم است در هنگام خرید به مراکز معتبر و شناخته شده ای مراجعه کنید تا در مقابل هزینه ای که پرداخت می کنید محصولی اصل و مرغوب دریافت نمایید. فروشگاه تخت طاووس بزرگترین تولید کننده مبلمان و همچنین مرکز خرید تخت خواب در تهران است. تمام محصولات فروشگاه مبلمان تخت طاووس را می توانید با قیمت مناسب و اطمینان از کیفیت بهمراه دو سال گارانتی تهیه نمایید.

پاک کردن خودکار از روی مبل چرم

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره چرمی قرمز رنگ مدل انارگل (anargol)

39,900,000 تومان39,900,000 تومانخرید کنید

پاک کردن خودکار از روی مبل چرم

برخی لکه ها هستند که تنها با شستشو ساده از بین نمی روند زیرا به عمق پارچه مبل نفوذ می کنند. مانند لکه های چربی غذا که گاها روی پارچه صندلی های میز ناهار خوری نقلی گوشه آشپزخانه دیده می شوند. رد جوهر خودکار نیز یکی از لکه هایی است که به سادگی قابل تمیز کردن از روی مبل چرم نیست. اما اصلا نگران نباشید در اینجا روش هایی به شما می آموزیم که به سادگی از دست این لکه ها خلاص شوید. اولین قدم برای از بین بردن لکه خودکار این است که تا تازه است سریعا برای تمیز کردن آن اقدام کنید. یک تکه پنبه بردارید و به الکل ایزوپروپیل ( الکلی که برای ضد عفونی کردن قبل و بعد از جراحی استفاده می شود) آغشته کنید و به آهتسگی روی جای لکه بکشید. دقت داشته باشید که پنبه را فقط روی لکه حرکت دهید تا از پخش شدن بیشتر جوهر جلوگیری شود. پس از پاک شدن لکه خودکار با دستمالی نرم جای لکه را به خوبی تمیز کنید. به جای الکل ایزوپروپیل از روغن اکالیپتوس هم می توانید استفاده کنید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره چرمی طوسی مدل اهورا (ahora)

35,900,000 تومان35,900,000 تومانخرید کنید

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

لکه چربی یکی از لکه های رایج بر روی مبلمان است مخصوصا منازلی که فرزند خردسال دارند این لکه ها بیشتر دیده می شوند. اگر شما راهکار خانگی از بین بردن لکه های روی مبلمان و سایر لوازم منزل را بدانید دیگر از وجود آن ها نگران و کلافه نخواهید شد زیرا به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. برای پاک کردن انواع لکه چربی روی مبل کافی است مقداری جوش شیرین را با قاشق روی لکه بپاشید، دقت کنید تمام سطح لکه با جوش شیرین پوشیده شود. اجازه دهید چند ساعت جوش شیرین در همان حالت بماند تا تمام چربی سطح را به خود جذب کند. سپس با دستمالی نرم جای لکه را کامل تمیز کنید، به همین راحتی! جوش شیرین به خوبی لکه های چربی و روغن را از روی مبل چرم پاک می کند و بسیار کارآمد است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  1  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند