نکات مهم برای خرید مبل راحتی با کیفیت

نکات مهم برای خرید مبل راحتی با کیفیت
پیشنهاد خرید

سرویس خواب سرمه 2 نفره

188,000,000 تومان188,000,000 تومانخرید کنید

یک مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

طرفداران مبل‌های راحتی به خوبی می‌دانند که چگونه حضور این سبک مبل‌ها دکوراسیون خانه را با یک تغییر اساسی روبرو خواهد کرد. البته باید تاکید کنیم که خرید این وسیله‌ی کاربردی آنقدرها هم که از نامش برداشت می‌شود، راحت و آسوده نیست و نباید آن را دست کم گرفت.

شما باید در طی روند انتخاب و خرید مبلمان راحتی، به نکات ریز و مهمی توجه داشته باشید تا خریدی انجام دهید که مدت‌ها از آن رضایت خاطر داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید در هنگام خرید مبل راحتی بدانید را در اختیارتان بگذاریم.

دوام و استحکام دو مشخصه‌ی اصلی یک مبل راحتی با کیفیت است. این ویژگی‌ها نیز به کیفیت کلاف به کار رفته در مبلمان مربوط می شود.

استحکام و دوام یک مبل به کیفیت کلاف آن بستگی دارد. برای سنجش کیفیت کلاف یک مبل باید به چوب به کار رفته در ساخت مبل، اتصالات و هم چنین وزن آن توجه کنید.

در برخی از موارد برای اینکه اتصالات اصلی تقویت شوند از اتصالات جانبی نیز استفاده می‌شود. اتصالات باید به قدری محکم باشند که زمانی که شما بر روی مبل می‌نشینید صدای جیرجیر از مبل نشنوید. از همه مهم‌تر مبل نباید بر روی سطح صاف لق بزند.

چوب به کار رفته در ساخت مبلمان نیز انواع مختلفی دارد. چوب راش یکی از نمونه چوب‌هایی است که از آن در ساخت مبل استفاده می‌شود اما قیمت بالایی دارد که باعث می‌شود قیمت تمام شده مبل نیز افزایش داشته باشد. چوب روس و چوب سفید دو مدل چوبی است که این روزها سازندگان مبل از آنها استفاده‌ی بیشتری دارند، زیرا به راحتی می‌توانند روی این دو نوع چوب پردازش داشته باشند و نگران شکستگی و یا تاب برداشتن چوب نباشند.

یکی دیگر از موارد مرتبط با کیفیت کلاف یک مبل به وزن آن بر می‌گردد. مبل‌ها باید از وزن متناسب و سبکی برخوردار باشند تا امکان جابجایی آسان هم برای آن‌ها فراهم باشد.

پیشنهاد خرید

سرویس خواب کاوالی دو نفره

59,000,000 تومان59,000,000 تومانخرید کنید

طراحی یک مبل راحتی باید چگونه باشد؟

طراحی نشیمنگاه و تکیه‌گاه یک مبل مهمترین عاملی است که در کفیت طراحی کلی آن مبلمان تاثیر گذار است. برای خرید مبل راحتی ابتدا باید با نشستن بر روی مبل از استاندارد بودن اندازه‌ها و رعایت نکات مرتبط با ارگونومی مطمئن شوید. اگر مبل به خوبی طراحی شده باشد، پاها و کمر باید در یک زاویه مناسب قرار بگیرد و بیشترین حس آسودگی را برای شما فراهم کند. طراحی مناسب تکیه گاه نقش مهمی را در پوشش دادن گودی کمر و ایجاد احساس راحتی برای ناحیه‌ی کمر شما بر عهده دارد.

آیا تودوزی مبل راحتی هم مهم است؟

جالب است بدانید که تودوزی یک مبل تاثیر قابل توجهی بر روی راحتی و مقاومت مبلمان در طول زمان خواهد داشت. نوع تودوزی هر مبل به متریالی که داخل مبل با آن پرشده است بستگی دارد.

رایج ترین متریالی که داخل مبلمان را با آن پر می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • فوم
  • الیاف ویسکو
  • لایکو

امروزه از فوم‌ها به خاطر دوام بیشتر، نرم بودن و قابلیت ارتجاع، به جای اسفنج استفاده می‌کنند. اما تمام قسمت‌های مبلمان را از فوم ها پر نمی‌کنند. الیاف ویسکو که دارای نرمی منحصر به فردی هستند برای دسته‌ها و پشتی‌های مبلمان راحتی به کار برده می‌شوند. زمانی که بخواهند یک مبل حالت ارتجاعی و دوام  بیشتری داشته باشد از لایکو بر روی فوم دسته‌ها و تکیه گاه استفاده می‌کنند.

به طور کلی فوم‌ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. فوم‌های گرم در کمتر از 3 ماه قابلیت کاربردی خود را از دست می‌دهند و در اصطلاح می‌خوابند. بنابراین بهتر است از فوم سرد استفاده شود که کیفیت بهتری دارد.

روکش مبل راحتی چه ویژگی هایی دارد؟

البته ناگفته نماند که کیفیت جنس پارچه‌ای که در مبلمان به کار می‌رود نیز به اندازه فوم یا اسفنجی که در آن به کار می‌رود، مهم است. اگر پارچه کیفیت و دوام مناسبی نداشته باشد در زمان کمتری فرسوده شده و باید آن را با صرف هزینه‌ی مجدد تعویض کرد. دو اصل اساسی مربوط به روکش مبل راحتی به کیفیت پارچه و کیفیت دوخت روکش مربوط می‌شود. در ابتدا باید گفت که روکش مبل راحتی باید از پارچه‌ای تهیه شود که از تعریق بدن در هنگام نشستن‌های طولانی مدت جلوگیری کند. شما می‌توانید به راحتی برای خرید مبلمان راحتی مرغوب به فروشگاه تخت طاووس، مرکز فروش مبل راحتی در تهران مراجعه کنید.

کیفیت دوخت مبلمان راحتی هم اهمیت بالایی دارد و باید به گونه‌ای باشد که با فشارهای حاصل از نشست و برخاست، باز نشود. البته مقدار پارچه به کار رفته برای روکش و تراکم آن نیز در کیفیت دوخت مبلمان راحتی تاثیر گذار است. بهتر است برای این مورد از فروشنده ضمانت نامه‌ی پارچه دریافت کنید.

استاندارد ابعاد مبلمان راحتی

زمانی که قصد خرید مبلمان راحتی را دارید باید به استاندارد و تناسب ابعاد آن به فضای منزل خود توجه داشته باشید. طول و عرض و ارتفاع مبلمان نیز باید استاندارد باشد تا احساس راحتی بیشتری را به شما منتقل کند. اما یکی از فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن فضای آزاد منزل برای قرار دادن مبلمان است. بهتر است ابتدا ابعاد و متراژ جایگاه مبل را انتخاب کنید، زیرا این فاکتور در تعیین فرم مبل راحتی و همچنین نحوه چیدمان آن و تعداد قطعه‌های ست تاثیرگذار است.

گارانتی خرید مبلمان راحتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید مبلمان راحتی به آن توجه کنید، گارانتی معتبر محصول است. فروشگاه اینترنتی تخت طاووس نیز با ارائه‌ی گارانتی 2 ساله برای محصولات تولیدی خود حس اطمینان خاطری که برای خرید دکوراسیون منزل به آن نیاز دارید را در اختیار شما می‌گذارد. مجموعه تخت طاووس برای تولید تمامی محصولات خود از متریال با کیفیت و با دوامی استفاده می‌کند که عمر کاربردی محصول را افزایش می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

50  +    =  58

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند