فوم سرد بهتر است یا فوم گرم؟

فوم گرم بهتر است یا سرد؟

فوم ها خانواده دیگری از متریال مورد استفاده در نشیمن مبل هستند و کاربردی مشابه با اسفنج ها دارند. فوم ها در کوره‌های مخصوص و با درجه حرارت متفاوتی ساخته می شوند، به همین دلیل انواع مختلفی از فوم در بازار وجود دارد. نحوه ساخت فوم ها در کیفیت و قیمت‌شان تاثیر زیادی دارد. یکی از نکته‌های بسیار مهم که قصد داریم به آن بیشتر توجه کنیم بررسی جنس و کیفیت انواع فوم و کاربرد آنها در صنایع مختلف است. همچنین در این نوشتار اطلاعات دقیقی در رابطه با سوال فوم سرد بهتر است یا گرم از فروشگاه تخصصی مبلمان تخت طاووس در اختیارتان قرار خواهیم داد. این فروشگاه قدمتی طولانی در تولید و فروش انواع محصولات مبلمان دارد، با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره پارچه‌ای خاکستری مدل الکا (alka)

35,900,000 تومان35,900,000 تومانخرید کنید

چه نوع فوم‌هایی در ساخت مبلمان استفاده می‌شوند؟

اگر چه فوم ها تنوع بالایی دارند اما تنها برخی از مدل های فوم در ساخت مبلمان استفاده می شوند. انواع فوم عبارتند از : پنبه‌ای، نمدی، چسبی، فنری، لایه‌ای، فوم سرد، فوم ویژه، لایکو. اما به طور کلی فوم هایی که در ساخت نشیمن و تکیه گاه مبل ها استفاده می شوند عبارتند از : فوم گرم، فوم سرد و فوم ویژه که در ضخامت های متفاوتی تولید می شوند. بهترین نوع فوم سردی که در ساخت مبلمان هم بسیار خوش نام است فوم 13 سانتی است که در تولید مبل استیل ترک کاربرد زیادی دارد.

فوم گرم بهتر است یا سرد؟

پیشنهاد خرید

مبل چستر 8 نفره پارچه‌ای طوسی مدل ترانه (tranh)

39,900,000 تومان39,900,000 تومانخرید کنید

فوم سرد چیست؟

فوم سرد نوعی مواد شیمیایی است که با دمای پایین و در کوره ساخته می شود. کم بودن دما در هنگام ساخت به متراکم تر شدن ذرات فوم سرد کمک می کند. در نتیجه این نوع از فوم خاصیت ارتجاعی بسیار زیادی دارد. در ساخت نشیمن انواع مبلمان و صندلی ماشین ها از فوم سرد استفاده می شود. فومی که با دمای پایین تولید می شود از اسفنج ها طول عمر بیشتری دارد. به طور معمول عمر مفید فوم های سرد نزدیک به 5 سال است.

پیشنهاد خرید

مبل راحتی 8 نفره مدل گلوریا مشکی رنگ (gloria)

39,900,000 تومان39,900,000 تومانخرید کنید

فوم گرم چیست؟

فوم گرم همانند فوم سرد در کوره ساخته می شود با این تفاوت که در دمای بالاتری فرآیند تولید صورت می گیرد. فوم های گرم کیفیت پایین و برگشت پذیری بسیار کمی پس از وارد کردن فشار دارند. فوم های گرم به دلیل سفت و محکم بودن سریعتر از فوم های سرد تغییر شکل داده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. در ساخت نشیمن مبل های مرغوب و اصیل از فوم گرم استفاده نمی شود و به همین دلیل است که قیمت مبل راحتی ارزان قابل مقایسه با دیگر محصولات نیست.

فوم گرم بهتر است یا سرد؟

پیشنهاد خرید

مبل کلاسیک 7 نفره طوسی مدل آلتون (altoon)

39,900,000 تومان39,900,000 تومانخرید کنید

فرم گرم و سرد چه تفاوتی دارند؟ چگونه بفهمیم در مبل فوم سرد استفاده شده یا گرم؟

تفاوت اصلی فوم گرم و سرد نحوه ساخت آن ها است که بر روی طول عمر و خاصیت ارتجاعی فوم تاثیر زیادی می گذارد. نحوه تشخیص فوم سرد و گرم غالبا بدین شکل است که نشیمن مبل هایی که از فوم سرد ساخته شده اند پس از نشستن و برخواستن به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن به حالت اولیه خود بر می گردد. اما در فوم های گرم برای برگشتن به حالت اولیه زمان بیشتری طول می کشد و آهسته تر این اتفاق می افتد. همچنین ساختار فوم های گرم باعث می‌شود که معمولا بیش از یکسال عمر نکنند. پس کاملا مشخص است که استفاده از فوم های گرم برای ساخت نشیمن مبلمان مقرون به صرفه نیست! این نوع فوم برای تولید مبل کلاسیک سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد خرید

مبل استیل 7 نفره مدل سورن (soren)

10,900,000 تومان10,900,000 تومانخرید کنید

فوم گرم بهتر است یا سرد؟

فوم ویژه چیست؟

نوعی دیگر از فوم در این صنعت تولید می شود که به نام فوم ویژه مشهور است. این نوع فوم به لحاظ کیفیت و ویژگی شبیه به فوم سرد و گرم است! بله، درست متوجه شدید، فوم ویژه خاصیتی مشابه به فوم سرد و گرم دارد. تنوع قیمت در بازار محصولات فوم سبب شده است که اخیرا از فوم ویژه برای قسمت های مختلف مبلمان راحتی و استیل استفاده شود.

فوم گرم بهتر است یا سرد

فوم‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

اگر قرار است برای مبل جدید خود فوم انتخاب کنید حتما این چند نکته را در خاطر داشته باشید:

عمر مفید فوم :

برای انتخاب فوم به دو ویژگی دوام و انعطاف توجه کنید. هر چقدر فوم انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد بر دوام و طول عمر مبلمان اضافه خواهد کرد. از طرف دیگر باعث کاهش هزینه ها می شود.

میزان مقاومت فوم :

منظور از مقاومت فوم استانداردی است که فوم باید در مقابل آتش سوزی داشته باشد. بر روی فوم های مرغوب و با کیفیت برچسب FR قید شده است که نشان می دهد فوم مورد نظر در برابر آتش سوزی مقاومت دارد و شاخصه مهمی است.

استحکام فوم :

میزان استحکام فوم مبلمان با ضریبی به نام ILD برآورد می شود. این اختصار که به ضریب انحراف نیرو مشهور است عددی بین 4 تا 56 است. عدد 4 نشان دهنده فوم نرم و عدد 56 بالاترین سطح مقاومت فوم را مشخص می کند. اگر عدد ILD فوم را بدانید به انتخاب شما کمک بزرگی خواهد کرد.

فوم گرم بهتر است یا سرد

برای نشیمن مبلمان فوم گرم بهتر است یا سرد؟

اکنون که بیشتر با ویژگی های انواع فوم آشنا شدید می توانید تصمیم بهتری در رابطه با خرید فوم مخصوص مبلمان داشته باشید. چنانچه می خواهید مبلمان از نظر طول عمر مفید، کیفیت و همچنین هزینه ها مقرون به صرفه باشد. پیشنهاد می کنیم از فوم های سرد که از خاصیت ارتجاعی و استحکام بیشتری برخوردارند استفاده کنید. فروشگاه مبلمان تخت طاووس مفتخر است در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز امکان خرید اینترنتی انواع مبل را با بهترین قیمت و گارانتی دو ساله فراهم آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09129630185 در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

به این مقاله امتیاز دهید

1 دیدگاه در “فوم سرد بهتر است یا فوم گرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  2  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند