فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟ کدام یک عمر مفید بیشتری دارد؟

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

 

زمانی قصد خرید مبل جدید داریم که یا برای اولین بار است یا تصمیم گرفتیم دکوراسیون داخلی را تغییر دهیم. در هر دو حالت پس از انتخاب مدل و سبک مورد نظر باید به سراغ بررسی متریال استفاده شده در ساخت مبل برویم. این موضوع از این جهت مهم است که مبلمان کالایی بلند مدت بوده و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد در گذر زمان زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد. باید به نکاتی مانند جنس چوب بدنه مبل یا همان کلاف، جنس پارچه روکش، سایز و ابعاد مبل و مواردی از این دست دقت داشته باشیم. یکی از نکته‌های بسیار مهم که قصد داریم در این نوشتار به آن بپردازیم توجه به جنس متریال به کار رفته در نشیمن مبل است. در ادامه با اطلاعات کاملی از فروشگاه تخصصی مبلمان تخت طاووس به بررسی انواع اسفنج و فوم با ذکر جزئیات خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

سرویس مبل سرمه 8 نفره

380,000,000 تومان380,000,000 تومانخرید کنید

اسفنج و فوم سرد چه تفاوتی دارند؟

در حالت کلی برای ساخت نشیمن مبلمان از اسفنج و فوم سرد استفاده می شود. هر دو متریال ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه نوشتار به ذکر مزیت و تفاوت در استفاده فوم سرد و اسفنج خواهیم کرد تا پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

پیشنهاد خرید

مبل تختشو ماتریکس

30,000,000 تومان30,000,000 تومانخرید کنید
پیشنهاد خرید

سرویس مبل لارا ست 8 نفره

79,000,000 تومان79,000,000 تومانخرید کنید

پیشنهاد خرید

سرویس خواب کاوالی دو نفره

59,000,000 تومان59,000,000 تومانخرید کنید

اسفنج ها همان ابرهای معمولی و کرم رنگی هستند که می شناسید!

احتمالا تا به حال نشیمن مبلی که قدیمی و خراب شده است را از نزدیک دیده باشید. ابرهای زردی که داخل نشیمن مبل های قدیمی می بینید دقیقا همان اسفنج ها هستند البته با سایزهایی بزرگتر. اسفنج ها برای نرمی و راحتی بیشتر مبلمان به هنگام نشستن کاربرد دارند. معمولا بیشترین نوع اسفنجی که مورد استفاده قرار می‌گیرد اسفنج های 20 کیلوئی، 25 کیلوئی، 30 کیلوئی و 35 کیلوئی هستند.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

پیشنهاد خرید

کاناپه انزو 10 حالته

30,000,000 تومان30,000,000 تومانخرید کنید

اسفنج سنگین‌تر دوام و مقاومت بیشتری هم دارد

هر چقدر چگالی و وزن اسفنج استفاده شده در مبل بیشتر باشد کیفیت مناسب تری دارد و هنگام نشستن حس بهتری را منتقل می کند. عمر و دوام اسنفج بسته به سفتی و فشرده بودن ذرات آن در نظر گرفته می‌شود. به این معنا که اسفنج های با چگالی بالا سفت تر هستند. همچنین عمر و مقاومت بالاتری دارند پس هنگام نشستن و برخواستن از روی نشیمن مبل کمتر فرو می روند. اسفنج های 30 و 35 کیلوئی قابلیت شستشو دارند به راحتی شکل و ظاهر خود را از دست نمی دهند.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

اسفنج یورتان یا پلی یورتان چیست؟

یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین اسنفنج هایی که در ساخت کف مبل استفاده می شود، اسفنج پلی یورتان است که به نام اسفنج یورتان معروف است. از اسفنج یورتان با برش هایی در ابعاد متفاوت برای قسمت های گوناگون مبل استفاده می شود.

اسفنج اچ آر به چه نوع اسفنجی گفته می‌شود؟

نوعی دیگر از اسفنج پلی یورتان، اسفنج اچ آر است. تفاوت اسفنج اچ آر با سایر اسفنج ها نحوه تهیه و ساخت آن است. این نوع اسفنج با حرارت غیر مستقیم و دمای کم ساخته می شود. شرایط ساخت اسفنج اچ آر و استفاده از دمای پایین باعث می شود مولکول‌های بیشتری در کنار هم قرار گیرند و خاصیت ارتجاعی اسفنج را افزایش دهند. اسفنج های HR نسبت به سایر مدل های اسفنج نرم تر بوده و طول عمر بیشتری دارند زیرا اصلا خاصیت ارتجاعی خود را از دست نمی دهند.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

به چه نوع فومی “سرد” گفته می‌شود؟

در حالت کلی فوم ها با استفاده از مواد شیمیایی مخصوصی در کوره و با دمای پایین ساخته می شوند. فوم ها کاربردهای مختلفی دارند و تنها برای مبلمان استفاده نمی شود. مصرف کنندگان صنایع مختلف از انواع فوم بهره می گیرند، برای مثال در ساخت نشیمن و تکیه گاه صندلی خودروها هم از فوم سرد استفاده می شود. هر چقدر از دمای کمتری در کوره برای ساخت فوم ها استفاده شود تعداد مولکول های بیشتری از آن در کنار هم قرار می گیرند. این نحوه تولید سبب می شود که فوم های سرد بالاترین خاصیت ارتجاعی را داشته باشند. آزمایشات نشان داده اگر فوم سرد را به مدت 24 ساعت زیر لاستیک ماشین قرار دهید، پس از خارج کردن سریع به حالت اولیه خود بر می‌گردد!!!! فوم سرد 13 سانتی جزء پرکاربردترین نوع فوم در ساخت نشیمن مبل ها است. به شکل تقریبی عمر مفید فوم های سرد نزدیک به 5 سال در نظر گرفته شده است.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

 

برای مبلمان، اسفنج بهتر است یا فوم سرد؟

حال با اطلاعاتی که کسب کردیم می توانیم پاسخ دقیق تری به این سوال اساسی دهیم. فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟ به طور کلی فوم سرد و اسفنج هر دو از مواد اولیه خوب برای مبلمان هستند و بسته به نوع مبل باید انتخاب شوند. استفاده از هر کدامشان برای نشیمن مبلمان می تواند عمر و دوام خوبی را رقم بزند. اما هر یک از این دو مواد اولیه ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در حقیقت برای ساخت نشیمن مبلمان سلطنتی و استیل در 99 درصد اوقات از فوم سرد استفاده می شود. از طرفی 80 درصد نشیمن مبل های راحتی با اسفنج 30 کیلوئی یا 35 کیلوئی ساخته می شود. لازم به ذکر است که تمام محصولات فروشگاه مبلمان تخت طاووس  از مرغوب ترین نوع فوم سرد تهیه و با گارانتی دو ساله ارائه می شوند. همچنین هموطنان عزیز می‌توانند مبلمان مورد پسند خود را از سراسر کشور به صورت آنلاین با مدل، طرح و ابعاد دلخواه سفارش بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09129630185 در تماس باشید تا کارشناسان ما اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  3  =  

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کارشناسان فروش تخت طاووس بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ثبت سفارش شما می باشند